A mostani poszt is az ókorról fog szólni. A makedón seregem sajnos idő hiányában nagyon kevés festett figurát tartalmaz, de ami elkészült, azt most szeretném bemutatni -kedvcsinálónak, és saját magam inspirálására! :)


Makedón falanx


Nagy Sándor seregének győzhetetlen gyalogos egysége -a Battles Before Gunpowder szabályrendszer szerint 6x4 figurás (9x6 cm) taxisban ábrázolva. A festésnél az Osprey könyvek adta színsémákból dolgoztam -alapvetően a fehér bőrpáncél, bronz pajzsok, nehéz páncél és vörös-bordó alsó ruházattal ábrázoltam a Zvezda készletéből származó falanxharcosokat. A katonákat 3x2 sorban raktam fel -összesen 6 katonát ragasztottam egy talpra -a hosszú pikák miatt szükséges volt egy fix elrendezést biztosítani -így nem akadnak össze, mindenkinek megvan a saját helye! A 6-os talpalás hátránya, hogy a veszteségeket nem lehet levenni, így ezeket külön kell jelölni.


A falanx tartalmaz két tisztet, és egy zászlóst is.

9.JPG

11.JPG

12.JPG

10.JPG

 

Görög falanx

A második egységem egy Zvezda görög falanx -16x2 figura, összesen 32 db (24x3 cm egy falanx). Ezt a készletet már festetten, lazúrral kezelve, talpalva szereztem be az egyik fórumról, elég jó áron -mivel tetszett az alapséma, így ehhez nem akartam nyúlni. A szállításkor, és az eredeti talpak eltávolításakor azonban a festés lepattogzott, így azt pótolni, javítani kellett. A színek, főleg a pajzsok elég fakó színt kaptak, így azokat felturbóztam -így kicsit képregényes, erős színeket kaptak a hopliták. Ez sokkal inkább jellemző volt a korai hoplitákra, mint a Nagy Sándor, vagy a perzsák zsoldjában álló társaikra -de én mégis emellett döntöttem, meghagyva a Zvezda dombor nyomott pajzsmintáit is (nem mellesleg így akár görög seregnek is hozhatók lettek).

Az első sorokban álló figurák közül néhánynak a pajzsára kötényt csináltam Green Stuffból -ezt a módszert használták a korai időkben a nyilak elleni védelemre.

A talpaláshoz 4 figurás sorokat készítettem, ezeket mágnessel szereltem. Alapvetően a szállítás, a mozgatás is sokkal könnyebb, mint az egyesével talpalt figuráknál -és persze itt is be lehet állítani az egymás mögött álló lándzsásokat.

A falanx egy tisztet, egy zászlóst és egy zenészt is tartalmaz -sajnos a zászló még nem készült el, de valószínűleg egy athéni lobogót fog kapni.

3.JPG

1_5.JPG

2_2.JPG

5.JPG

6.JPG

7.JPG

4.JPG

 

Trák könnyűgyalogság

A nehézgyalogosok mellett van egy csomó, Zvezda görög dobozból származó trák dárdásom -ezek közül 15-öt festettem ki, törzsi mintás ruhában. A fotók még nyáron készültek, de csak most vettem észre rajtuk a vattapamacsokat -elnézést ezért, de lusta vagyok újrafotózni! :)

A talpak 15 mm x 15 mm-es mágnesezett sztirol lapok.

1_6.JPG

3_1.JPG

2_3.JPG

Nos, jelenleg ez a három egység van festve -a görögök frissen, a másik kettő kb 3 éve készült. Hamarosan a korszakbővítés keretein belül beszerzett egységeket (a Nagy Sándor után szétesett birodalom részek közül a Szeleukidák felé is bővítem a sereget -keleti íjászok, lovasíjászok, páncélozott lovasok és elefántok beszerzésével. Ezzel a jelenlegi seregem alkalmas lesz a görögök és a perzsák után a római köztársasági csapatokkal való harcra is :) ) tervezem elkészíteni.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://patkanybirodalom.blog.hu/api/trackback/id/tr145784196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dzsozy1 2014.01.28. 22:07:36

Szia Pati!

Nagyon örülök, hogy a méltán népszerű Római korszak mellett még foglalkozik valaki a Görögök nem kevésbé érdekes világával!
A Zvezda készlet nagyon szépen sikerült, látványos alakzatokat lehet építeni belőlük, de azért furán néz ki egymás mellett a spártai Lambda, a thébai "Herkules bunkója" és az athéni Alkmaiónidák három futó láb emblémája ( Alkibiádész és Periklész is is ebből a klánból származik)egy falanxban! :-)Természetesen ez nem a makettező hibája, egy kis ismertető a készlet mellé nem ártott volna! Én csak értékelni tudom, hogy valaki ezzel a korszakkal foglalkozik!! Csak így tovább!

Üdvözlettel: Dzsozy

pati13 2014.01.28. 23:42:01

Üdv!

Természetesen furcsán néznek ki egymás mellett, gondolkodtam rajta, h lecsiszolom -de nem bonyolítottam, ez az alap készlet, kísérletképpen! :)

Nem írtam komoly ismertetőt, csak a munkáimat szeretném bemutatni -lehet azért egy linket majd beteszek a készletekről.

Elég komoly ókori seregek vannak, a teljes korszakra -két perzsa, két görög, és egy makedón (szeleukida) -Köztársaság kori Róma, és Karthágó mellé! :)

Sándor Kaba Sarkadi 2014.02.01. 17:48:47

Pati komám, viszonozni akartam a blogbejegyzés olvasást, és rájöttem, a te blogodat is érdemes lesz követnem.

Nekem is van egy 500 pontos (WHAB pontrendszere szerint) pun seregem, és Érctől örököltem egy rakás kelta barbárt is, de még várnak a visszatérésre! Impetusban gondolkozom, nem szeretem az olyan fantazi játékokat, ahol egyenként kell leszedegetni a halottakat.

pati13 2014.02.01. 19:30:00

Köszi az érdeklődést :)

Hát, Impetust mi is néztük -bár komolyan nem próbálgattuk. A Basic Impetus gagyi, történelmi játéknál nem baj ha kicsit részletesebb -komplexebb, de nem vész el a táblázatlapozgatásban.. egy d20 alapú rendszer azért elég sok teret ad az egységek közti különbségek ábrázolásához -és az egyenként leszedett figurákhoz nekem sincs hangulatom -eretnek módon így 4-6 figuránként talpalom a nehézgyalogságot, és kockákkal jelölgetem a veszteséget. :)

zirrian 2014.08.10. 02:14:57

Szia! Láttam a cikk első rész, én meg voltam olyna hülye, hogy elkezdjem nézegetni a makedónokat is, ha már lesz egy perzsa seregem...sikerült folytatni? A pikák nem pattogzottak le? Ha egyszer eljutok oda, vevő lennél a perzsák ellen egy csatára?

Szép munka egyébként, remélem nem lanyhult a lelkesedés.

pati13 2014.08.11. 20:06:26

Hát, sajnos jelenleg ennyiben maradt a sereg -figurákban bővítettem, kb 500db van, de festeni azt abszolút nincs időm! Egyszerre mindig túl sok projektbe fogok, és elég lassan haladnak.. :)

A pikák végét is lelakkoztam, abszolút nem pattogzik!

zirrian 2014.08.14. 00:48:34

@pati13: Hehe, ismerős :D Messze vannak még a perzsák, jelenleg gall sereget építgetek.
süti beállítások módosítása