A mostani poszt ráadás, egy nem tervezett bővítés -volt egy pár nap extra szabim, és a sok tanulás mellé kellett egy kis agynyugtatás.. :)

Elkészült a szovjet és az amerikai seregek CO, azaz commanding officer modellje -ez a CWC rendszerében a legfőbb parancsnok -esetünkben az ezred vagy dandárparancsnok. Ezeket én, hogy érzékeltessem a magasabb parancsnokságot, törzssátrakkal és több modell felhasználásával készítettem, 40mm-es körtalpon.

A szovjet CO

Egy kis átalakítással (Tesco kétkomponensű putty) készítettem egy Ural törzsbuszt, és 0,5 mm-es sztirol lapot felmelegítve hajlítottam hozzá egy törzssátrat. A sátrat rögzítő kötelek, és a szögesdrót nagyon vékony -szerintem 0,1mm-es - huzalból készült -ezt a régi TV kábelek külső szigetelését szétbontva találtam (kemény műanyag borítás, alufólia, vékony fémdrótok, belső szigetelés), teljesen véletlenül. Ezt a drótot tekertem fel egy 0,5mm-es fúrószárra szögesdrótnak.

A Gaz-66 tetejére 0,2 mm-es rézdrótból antennákat tettem, ezzel imitálva a hírközpontot. A harmadik jármű egy BTR-60PU azaz parancsnoki jármű.

sz co1.JPGsz co2.JPG

Az Amerikai CO

Rendeltem egy M577 parancsnoki járművet, és ehhez építettem egy törzssátrat -bár kicsit nagyobbra sikerült, mint terveztem. A két kiegészítő jármű a képen egy M35 teherautó, és egy HMMWV -ezek modernebb, 80'as évek közepétől alkalmazott festést kaptak (Citadel Chaos Black, Bestial Brown és Catachan Green).

us co1.JPGus co2.JPG

Páncélelhárítás

A játékhoz, a tankok nagy száma miatt szükség van a gyalogság védelmére (ugyanis csak gyalogság tud objektívát foglalni), amelyet két módon érhetünk el. Egyfelől a gyalogság számára vásárolható támogató fegyver, mint pl az RPG vagy a SMAW, amelyek lőtávja a tankokhoz képest igen kicsi (kb 40 cm), így csak közelről jelentenek fenyegetést.

A másik út az önálló, irányított páncéltörő rakétás egységek vásárlása -ezek jóval drágábbak, de hosszú távra, komoly fenyegetést jelentenek az ellenséges harckocsikra (nem lehet ellenünk páncélmentőt dobni -csak a kiegészítő páncélzattal ellátott modernebb tankoknak). Ezeknek kettő fajtája van, a sima, gyalogság mellé vásárolt -és hasonló módon szállított rakéták, illetve a járműre szerelt, önjáró egységek (na, ezek aztán tényleg csillagászati áron vannak -egy egység 200+ pont)

Szovjet FAGOT rakéták (AT-4 Spigot)

A szovjet rakéták megrendelésekor csak 3 Fagotot szerettem volna beszerezni, de a kialakítás miatt úgy alakult, hogy a 3 rakétám egybe volt öntve 3 Maljutkával (AT-3 Sagger), így most azok is vannak itthon, teljesen ingyen. (ellenben a megrendelt Konkurszok nem érkeztek meg..)

A rakéták a játékban 130 pontért jönnek, 100 cm-es lőtávval. Terveim szerint századonként/ zászlóaljanként 1-2 lesz belőlük, a BTR-el felszerelt zászlóaljaknál, ugyanis a BMP-sek rendelkeznek harcjárműről indítható Maljutkákkal.

Ha pedig nagyon el vagyok engedve pontokkal, simán lehet Metisznek (AT-7 Saxhorn) is használni őket, külön figura úgysincs rá! :) A figurákat Citadel Gretchin Greenre festettem.

fagot összes.JPGfagot1.JPG

Amerikai TOW rakéták

Az amerikaiakhoz megérkezett az önjáró páncéltörő rakétám, egy HMMWV TOW. Ezt valójában csak később kezdték el használni, de sima 4x4-es járműnek használva még belefér az 1985-ös harcokba. (a modernségét a festéssel szeretném jelölni, ezért ez már nem MERDC festést kapott, ahogy a többi HMMWV sem).

Egy ilyen jármű (4x4 TOW-1) 205 pont, és 150 cm-es lőtávval komoly fenyegetés a szovjet tankokra -majdnem dupla annyi a lőtávja, mint nekik (pl: T-64B  lőtávja 80cm)

tow jármű.JPG

A sima, gyalogosan alkalmazott TOW-1 rakéta 160 pont, és századonként 1-et szeretnék alkalmazni belőle (hármat rendeltem belőle). Az amerikaiakra mindig jellemző volt az erős páncélelhárítás, a nyilvánvaló szovjet harckocsi fenyegetés miatt.

A figurák festésénél a fegyvert Citadel Catachan Greenre festettem, a katonákat Revell Nato Olive-ra.

tow gyalog.JPGtow összes.JPG

 Amerikai páncélos felderítő szakasz -ACAV

Az amerikai felderítő erőket egy páncélos szakasszal, egy M113 ACAV (Armoured Cavalry Vehicle) jelenítettem meg. Ezt a már megszokott levágott talpra raktam, hogy messziről megkülönböztethető legyen a sima négyzetes talpon álló egységektől.

acav_1.JPGusa teljes.JPG

Szovjet erősítés -HQ, FAC

A tervezett BMP zászlóalj parancsnokságát készítettem el, és egy FAC (Forward air controller) járművet -ez nálam egy UAZ 469-t jelent (ezek csak szimplán itt hányódtak az asztalon, és hogy végre tudjak terepet készíteni, inkább kifestettem őket). A FAC úgy készült, hogy szükség esetén egy másik járművet is tudjak a talpra rakni, HQ-vá bővíteni a talpat (valószínűleg ez lesz a sorsa).

A HQ elkészítésekor az Ural festésével kísérleteztem -Citadel Gretchin Greenre festettem, hogy szimuláljam a kopást -nem érte el a tervezett hatást, szóval maradni fogok a sima sötétzöld festésél ezután.

sz hq fac.JPGszovjet teljes.JPG

Ez egy átlagos délutáni festegetés eredménye, újfent csak azt tudom mondani, hogy elképesztő a mini méretarány, és csodálatosan lehet vele haladni! :)

összes seregek.JPG

A következő posztban szeretném bemutatni az elkészített 3mm-es terepet -a fotók elkészültek, hamarosan feltöltöm őket :)

A bejegyzés trackback címe:

https://patkanybirodalom.blog.hu/api/trackback/id/tr545617675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása