A mai napon, hosszabb kihagyás után végre ismét jutott egy kis időm blogot írni. Sajnos a húsvéti káosz-család-takarítás-család-tormássonkatojás-család maga alá temetett -de nincs minden veszve, hiszen végre leporoltam az itthon lévő makettjeimet, és előástam a meglehetősen nagyszámú hidegháborús dolgaimat.

Először is, a makettezés majd 20 éve mindig jelen volt az életemben, és sajnos ez azt is jelenti, hogy a lakás minden szabad pontján van egy-egy tank/hajó/stb, így arra kényszerültem, hogy egyre kisebb méretarányú maketteket készítsek. A köztes megoldás az 1:72-es méretarány jelentette, mert itt még látványos tud lenni egy jármű -de nem túl helyigényes. A gyűjtőszenvedélynek hála, hatalmas mennyiségű, fórumokról és internetes oldalakról olcsón összevásárolt, mások által megunt, illetve haverok által nekem ajándékozott, borzalmas állapotú műanyagroncsok tömege sorakozik a polcaimon, amelyeket áldozatos munkával, időt (és az asszony türelmét, amelyekkel a félkész kacatokat kerülgeti) nem kímélve nekiálltam egy 80'-as éveket idéző, hidegháborús szovjet sereg kialakításának.
Ehhez az alábbi 1:72-es makettek állnak a rendelkezésemre:

Tankok:

t80a.JPGtanok.JPG

-9 db T-80 tank (1 amercomos, szerintem gagyi. 4 reaktív páncélzatú, a többi Revell T-80B)

t80b.JPGt-80bv.JPGt-80bv amercom.JPGAz előtérben lévő tank az amercomos -némi koszolás után elfogadható, de nem lett a kedvencem :)

-3 db T-62 tank (Italeri)

-1 db T-55 (passz, használtan szereztem 300ft-ért, talán Ace)t-62 55.JPG

A tankok mellett néhány PSZH és GYHJ (angolul APC és IFV) is helyett kapott -sajnos jelenleg nem létezik elérhető BMP ebben a méretarányban!

-3 db BTR-80 (Trumpeter -én szeretem, mert gyorsan elkészül)

btr80a_1.JPGbtr80_1.JPG

-1 db BMP-1 Ksh (Ace) -egy érdekes, talán ezredtörzs-harcálláspont jármű!

A tüzérséget egy BM-21 (Icm) és egy BM-14 képviseli (Icm) -sajnos az ICM makettek nagyon szépek, de iszonyú érzékenyek a pakolászásra.. Emellett beszereztem egy TOS-1 nehéz sorozatvetőt is -régóta vadászom, ez éppen egy kínai cég, a Modellcraft járműve -egészen olcsó, ebayről 12 dollár volt, postával (Kínából!)

bm21-14_1.JPGtos 1.JPG

A parancsnoki BMP-t egy puttonyos (parancsnoki) Ural és egy parancsnoki BTR-152 egészíti ki.

parancsnoki gépek.JPG

A többi járműve:

-2 db Zil-157 , és 1 db Ural 4320 platós teherautó. Ezek mellé 1-1 Zil és Ural tartálykocsi van még -wargame szempontból pl objektívának tökéletesek.

szállítók.JPGüza.JPG

-Ezt kiegészítettem 2 db Kamaz platós teherautóval (Amercom). Ezeket csak ajánlani tudom  a modern orosz harccsoportokba!:) 

Ez eddig nem is volna rossz, de sajnos a gyalogság elég kevés, összvissz egy doboz Esci SPECNAZ gyalogság jelenti -ami mellé egy folyamatban lévő rendelésből érkezik még egy.

A légierőt 1:144-es makettekkel oldottam meg, ezeket a repülést imitáló, átlátszó talpakkal szeretném megjeleníteni. A szovjet légierőt 2 db Mig-21, 3 db Mig-23, 2 db Mig-25, 2 db Mig-29, 2 db Szu-35 vadász, 1 db Mig-27 és 2 db Szu-25 jelenti. Emellett egy Mi-24 és egy Ka-50 is felszállásra kész! Ezeket is főleg haveroktól szereztem, gyakorlatilag ingyen :)

mig21_1.JPGmig23-27.JPGszu22.JPGheli.JPGkészülők_1.JPG

Elméletben a Cold War Commander és a Force on Force -Cold War is bőven játszható egy ekkora sereggel -de a bővítésre is megvannak a terveim! Először is BMP-k beszerzése abszolút prioritást élvez (már folyamatban van 5-6 BMP-1 rendelése) , valamint némi felderítő erő (BRDM és BRM-1) is kellene. Mindezek mellett pár Gvozgyika és Ural amire még szükség volna!

A bejegyzés trackback címe:

https://patkanybirodalom.blog.hu/api/trackback/id/tr465212480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ysengrin 2013.04.21. 11:08:18

Szép, jó sok cuccot gyűjtöttél össze. BMP-1-et honnan rendelsz? :)

pati13 2013.04.21. 12:33:21

Fórumokon vadászom össze, és most találtam pár eladót :) sajnos máshogyan nemigen lehet, max méregdrága műgyantát..

janos900 2013.04.26. 22:11:22

Szep gyujtemeny! Itt egy blog, amit ajanlok neked bongeszesre, kulon felhivnam a figyelmed a linkekre, es a tobbi blogra akiket ajanl. coldwarhot.blogspot.co.uk/2013/03/a-trio-of-bmp-2s.html

Ezen kivul, jo hir, hogy a Zvezda az iden megkezdi az 1:72-es modern szovjet figurak gyartasat, az Art of Tactic jatekuk reszekent, a karmuvek 15mm-ben lesznek, a figurak 20m-ben.
süti beállítások módosítása