A mai posztban, méltóképpen búcsúztatva ezt a termékenyre sikerült szép őszi hónapot, a készülő USMC (amerikai tengerészgyalogos) zászlóalj harccsoportot (Battlegroup) szeretném bemutatni. A harccsoporthoz először természetesen a járműveket készítettem el, a bonyolultabb gyalogság csak ez után következik majd.

A zászlóalj erejű harccsoportok létrehozása a rugalmasságra való nagyobb igény miatt alakult ki az amerikai tengerészgyalogságnál. A partraszálló, elsők között harcba lépő erőkkel szemben a különleges körülmények nagyfokú felkészültséget  igényeltek, és a sokszínű kihívásoknak való megfelelés a merev szervezeti elemekkel nem volt megoldható, ezért az alapvetően elit gyalogságnak számító tengerészgyalogosokat gyakran erősítik meg kisebb -nagyobb erőkkel.

A zászlóalj harccsoportom alapja a két partraszálló századból álló SMAW-al felszerelt, USMC gyalogság, Stingerekkel és Dragon ATGM-el kiegészítve. A harccsoportot egy M60A2 század négy harckocsiszakasza erősíti meg, illetve Naval Artillery, és MLRS sorozatvetők alkotják a tüzérségét. A légitámogatást egy AH-1W Super Cobra géppár adja. A harccsoport rendkívül mobil, erős légitámogatással, és magas minőségű tüzérségi erőkkel van megerősítve.

A CWC szabályai alapján az alábbi pontértékekkel számoltam:

USMC század (x2):

-HQ (8) -45p

-8x USMC gyalogos -320p

-4x SMAW -160p

-Dragon ATGM -135p

-Stinger -80p

-2x LVTP-7 -100p

Összesen -840p (x2)

USMC Harckocsi század:

-HQ (8) -45p

-4x M60A2 -600p

-Chaparral -120p

Összesen: 765p

Megerősítők:

-1x Felderítő HMMWV -30p

-2x MLRS -160p

-1x Naval Artillery -100p

-2x AH-1W Super Cobra -370p

1-x US ARMY OH-58 Kiowa felderítő helikoter -30p

A harccsoport parancsnoka -CO(9) -60p

Összesen tehát 3195 pont -egy nagyobb méretű zászlóaljért, ami 3 önállóan tevékenykedő, elit századból épül fel, komoly tüzérséggel, és légierővel.

Alapvetően a szovjetektől eltérően az amerikaiak sokkal rugalmasabban, nagyobb egységekkel dolgoztak, amelyeket a feladatnak megfelelően állítottak össze. A zászlóaljak erőit szétosztották a harccsoportokban. még a harckocsikat is -a szovjetek szinte kivétel nélkül, koncentráltan alkalmazták őket.

Az egységek festésénél a 70'-es évek végén elterjedt, a 80'as években jelenlévő MERDC típusú álcafestést alkalmaztam (egyszerű okból -nekem ezt tetszett meg :) ) A szovjetek egységes sötét zöld színe mellé kellett egy kontrasztos, látványos festés, ami alapján már az asztal mellől meg lehet különböztetni az ellenfél egységeit!

Maga a festés hihetetlen gyorsan elkészült, szinte öröm volt festeni -kb 1 nap alatt elkészültem a járművekkel, csak a helikopterekre szántam külön egy másik estét. Úgy gondolom, egész jó hatást sikerült elérni -pláne az 1/600 méretarányhoz képest :)

https://sites.google.com/site/merdccamo/home/merdcpic

A festéséhez a Revell Brown, Citadel Catachan Green, Chaos Black, Vallejo Ice Yellow-t használtam, a lánctalpakat Revvell Panzer Grey-el készítettem.

Pár kép a méretekről:matv.JPGm1paladin.JPGgyalog_2.JPG

Az amerikai gyalogosok 4 figura/ fekvő talpanként vannak, de a csomagban van Dragon páncéltörő rakéta és géppuska is. Én talpanként tettem a fekvők mellé mindből.

HQ

A tengerészgyalogosok egyik századparancsnokát LVTP-7 járművel, és egy újabb, 80'as évek festésével készül HMMWV-vel készítettem, 20mm-es körtalpon. A másik HQ egy M60 harckocsi és egy M113A2 jármű -külön érdekes a géppuskás figura az M113-ason! :) Egy további HQ még készülni fog, LVTP-7-el.

tankhq.JPG

LVTP-7 kétéltű szállítójárművek

Az LVTP-7-esek egyszerre 5 talpnyi figurát szállíthatnak -4 gyalog és 1 támogató fegyver esetemben-ezért 2 jármű elég egy 10 talpból álló századnak. Eleinte csak az érdekes forma miatt rendeltem őket, de végül nagyon megtetszettek, ezért is döntöttem egy USMC harccsoport kiépítésében!

lvtpösszes.JPG

Harckocsik -M60A2

A Patton harckocsik hosszú időn át a legfontosabb amerikai harckocsicsalád volt, amíg a 80'as évektől folyamatosan le nem váltotta az M1 Abrams -főleg a USMC soraiban volt ez a változás igen lassú. Nekem tetszett a klasszikus formája, ezért ebből rendeltem a legtöbbet -és persze pontértékben jóval olcsóbb is mint az Abrams, ezért többet lehet belőle alkalmazni.

Egy század harckocsi 4 talpból áll -egy zászlóalj pedig 12-ből. Az amerikai egységeket nem ritkán beosztották megerősítő erőnek a gyalogság mellé.

tankok.JPG


Légvédelem -Chaparral

Az amerikai erők önjáró légvédelmi rakétás egysége -nekem maga a furcsa jármű tetszett meg, ezért is szeretném ezt használni -akár a történelmi hűség rovására is. Alapvetően az M113 járműcsalád képezi a sereg alapját, amelyet csak a 80'as években váltott le a Bradley. A szervezetben a harckocsiszázadba osztottam be, a HQ alárendeltségébe -hogy a legnagyobb erejű, legmobilabb egységeket egy olyan jármű kísérje, ami képes velük lépést tartani!

chaparral.JPG

Tüzérség -MLRS

A játékban kis csalásnak számít, mert az amerikaiak csak az 1990-es évtől hozhatnak MLRS sorozatvetőket, de nekem nagyon tetszettek a figurák, ezért rendeltem meg őket. Sajnos az amerikai erők elég rosszul vannak tüzérségi eszközökkel ellátva -ami a figurákat illeti.

Emellett a Naval Artillery megjelenítése még kérdéses, hiszen arra sincs figura!

mlrs1.JPGmlrsközeli.JPG

A légierő

A két AH-1W helikopter igen nagy erőt képvisel, erősebbek a szovjet helikoptereknél. A festésnél Citadel Catachan Green, Scorched Brownt festettem Vallejo Pale Grey-re, tehát USMC festést kaptak -ellentétben az OH-58 Kiowával, amely sima US Army sötétzöldet.

A Kiowa FAO/FAC szerepkörben dolgozhat -az erős légierejéről híres amerikai seregben szerintem hangulatos, ha egy helikopter jeleníti meg ezeket az egységeket. A festés idején még nem készült el a rotorok tetejére való házi készítésű (Tesco putty) radar -ez a gombóc, amit láthattok (OH-58D változathoz) :)

helik.JPG
A teljes sereg tehát egész jól áll, ami a járműveket illeti -de a gyalogság még messze van -el sem kezdtem őket.  Az USMC erők elég drágák (csak a gyalogságot jelenti, itt van különbség, a járművek esetében a pontérték azonos), ellenben speciális közelharci képességet kapnak, és csak ők használhatják a SMAW Infantry Support Weapont -emellett hangulatosnak találom őketsereg_6.JPGsereg2_1.JPG.

A jövőben a gyalogságot tervezem bővíteni mindkét sereghez, de lehet, hogy erre csak decemberben kerül majd sor. Addig viszont posztolom a régebbi projektjeimet, más wargame témákban :)

Tervben van emellett egy csata lejátszása az 1985-ös évben, Németország területén -a NORTHAG területére betört szovjet erők, és a megerősítésül, a dán partok közelében partraszállt USMC erők között.

A bejegyzés trackback címe:

https://patkanybirodalom.blog.hu/api/trackback/id/tr835608238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása